דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמורת ומזונות ילדים בהסכם גירושים 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2289 פעמים ]

במצב של גירושים כלומר מצב שבו זוג מחליט על תהליך גירושין דהיינו פירוד באופן טבעי עולות שאלות מרכזיות בדיונים שבין הצדדים והיא כמובן לא רק בנוגע לעניין מזונות ילדים או הסכם ממון וכד' אלא בעיקר על עניין משמורת או הסדרי ראיה של הילדים לרבות מי הוא אותו אחד שאצלו ישהו הילדים באופן קבוע כשעל פי רוב בית משפט יקבע שיהיה רק משמורן אחד קבוע ויזכה אותו בהחזקת הילדים שהם בעצם יגורו בביתו והוא יהיה אחראי על כל הצרכים שלהם בפועל.  

 

אם זאת חשוב ביותר לציין כי בית משפט לא מפקיד במסגרת משמורת ובמסגרת הסכם גירושין שנבע ממהלך גירושים גם לא את ההורה השני וקובע בעבורו מועדים קבועים ומסודרים מראש שבהם יוכל לפגוש את הילדים. הסדרים כאלה בעצם קרויים הסדרי ראייה כשטובת הילד תמיד לנגד בית משפט ונקבעת לפני הכול וגם כאן בית משפט פוסק לפי טובת הילד וגילו הרבה לפני שהוא מחליט על הסדרי ראיה תקינים.

 

אם כן במהלך גירושים שהרי נגזר הסכם גירושין שבתוכו מלבד הסכם ממון, מזונות ילדים יש כמובן גם את עניין הסדרי ראייה או משמורת שמיועדים בעצם להעניק למשמורן זכות או אפשרות וקשר רציף עם הילדים כשמידת הקשר וכמות המפגשים משתנה עם גילאי הילד. לפני קביעת משמורת ילדים עומדת לנגד עיניהם של השופטים תפיסה מאוד מבוססת שקשורה בעקרון טובת הילד ותפיסה זו היא בעצם זו המנחה את השופטים בקבלת החלטה בפועל.

 

ידוע כי ילדים קטנים לא יופרדו ממחיצת אמם והסדרי ראיה בהם האב לוקח את ילדיו לסופי שבוע או לכמה שעות לא יקבעו בגילאים אלו. הסדרי ראייה נקבעים על פי רוב בבית המשפט תוך כדי התייחסות לתסקיר המוגש בעניין המשפחה ע"י פקידת סעד אשר בחנה את הנפשות הפועלות ואת הלך הדברים בפועל דהיינו האם היחסים שבין האב והאם תקינים או ברי שיפור.

 

אם כן הסדרי ראיה מקובלים הינם מפגשים דו שבועיים באמצע השבוע ושבת שנייה כל פעם כשההורה יתחייב להחזיר את הילדים לביתם לא מאוחר משעה מסוימת שנקבעה מראש לרבות ימים שיש בהם למחרת לימודים וזאת על מנת שלא לשבש לילד את סדר יומו ואת יציבותו שהרי ילדים זקוקים להצבת גבולות בחייהם.

כאמור ימי חג יחולקו כפי הנהוג לסירוגין או שנה אחת אצל הורה אחד ושנה אצל הורה הנוכחי, כשמדובר בחופשות משנת הלימודים נהוג להגביר את כמות המפגשים עם האב או המשמורן השני וכשאחד ההורים רוצה להוציא את הילד לחופשה משותפת יש שישאירו עירבון בידי אחד ההורים וזאת על מנת גם למנוע הברחת הילד אל מחוץ לגבולות מדינה.

אלי גולדמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב